вторник, 7 май 2013 г.

Десет идеи от Дейвид Огилви







Макар и като рекламен специалист Дейвид Огилви да е твърде далеч от литературата, писането на рекламни текстове също си има своите тънкости. Независимо, че двете нямат много общо, може да се извадят някои интересни идеи от бележката, която Огилви разпраща на 7 май 1982 г. до служителите си.

“Хора, които мислят задълбочено, пишат добре. Хора с неясна мисъл пишат неясни бележки, неясни писма и неясни речи. Доброто писане не е природен дар. Трябва да се научите да пишете добре. Ето десет подсказки:

1. Прочетете книгата на Роман и Рафаелсън за писането. Прочетете я три пъти.
2. Пишете както говорите: естествено.
3. Използвайте кратки думи, кратки изречения и кратки параграфи.
4. Никога не използвайте думи от професионален жаргон. Те са отличителната марка на претенциозните задници.
5. Никога не пишете повече от две страници по дадена тема.
6. Проверявайте цитатите си.
7. Никога не изпращайте писмо или бележка в деня, в която сте я написали. Прочетете ги на глас на следващата сутрин и ги редактирайте.
8. Ако е нещо важно, извикайте колега да го подобри.
9. Преди да изпратите писмо или бележка, бъдете сигурни, че е пределно ясно какво искате от получателя да направи.
10. Ако искате действие, не пишете. Идете и кажете на човека какво искате.”
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Източник: http://www.brainpickings.org/index.php/2012/02/07/david-ogilvy-on-writing/

Няма коментари:

Публикуване на коментар