1.
Мотивационни огледала – Толкин казва, че мотивацията
на героя Арагорн е движена от любовта му към Арвен така, както Самознай е бил движен
от любовта си към Рози. Рози и Арвен да хора, които са закотвили героите в
нещо, което е вдигнало летвата. Толкин е изградил двете двойки на огледален
принцип, за да подчертае по-0силния от двамата, а именно Арагорн.
2.
Създавайте противоположности – Саурон е противоположността
на Арагорн в това, че единият е определен от съдбата да бъде крал, докато
другият отчаяно се опитва да властва над цялата Средна земя. Арагорн е чист,
благороден и смел, докато Саурон е зъл, коварен и кара другите да вършат
мръсните му работи. В известна степен, злината на Саурон озарява добротата на
Арагорн, дори когато е известен като Бързоход и прилича на мошеник.
3. Дайте
на героя минало с цел – любовта на Арагорн към Арвен е
спомената само в приложението към текста на Толкин, но се превръща в тайна мотивация
в миналото му, за битката му с тъмнината.
4.
Дайте на героя нещо да възстановява – възраждането на
бялото дърво е нещо, което създава съдбата на Арагорн.
5.
Дайте на героя си тайнствена природа – героят Бързоход/Арагорн
е герой, който Толкин е изградил като тайнствен закрилник. Неговата предистория
е подавана на части и когато четем текста, откриваме в движение малки парченца за
него, за разлика от Фродо, който ни е познат в подробности. Дребни детайли от
миналото на Арагорн изплуват бавно и внимателно, сякаш Толкин хвърля парченца
хляб на чайките. Това изгражда тайнствената природа на Арагорн, която е
ефективна и мощна, и когато го виждаме накрая като крал, се изненадваме как Толкин
ни е подготвял през цялото време.
6. Дайте
на героя си живот без гаранция – ако гарантираме, че
героят ни ще се справи до края на историята без никакви опасности или
изпитания, ще получим в действителност плосък герой. Читателите трябва да се
страхува за живота на героя. Те трябва да се чудят дали нещата ще се оправят в
техните взаимовръзки. Трябва да има елемент на изключителен риск.
7.
Дръжте читателите на тъмно – Толкин не ни е казал всичко
за това, какво се случва на героите, освен това, което е необходимо, за да се
придвижва историята напред. Тук той е защитник на идеята нещата да се поддържат
прости и да не се доскучава на читателя с всички подробности за това, какво се
е случило на Арагорн по пътя.
8.
Оставете поуката да се грижи сама за себе си – понякога
писателите се опитват твърде силно да ни поучават за начина, по който смятат,
че трябва да мислим и да живеем. Толкин не се е притеснявал за това, просто е
оставил фабулата сама да ни полъхне като Ломидолски бриз.
9. Бъдете
верен на характерите на героите – в този епичен
разказ, Арагорн нито веднъж не излиза извън своята природа. Той е винаги решителен,
смел и умен, дори пред лицето на опасността. Ако ни се струва, че върши нещо
страхливо, в действителност върши нещо необходимо.
10. Героят
ви трябва да е готов на саможертва – Арагорн поема
големи рискове през целия епос, изправяйки се срещу Черните конници от Бурния
връх, търсейки помощта на мъртвите войни, спускайки се в дълбините на Мория,
препускайки към портите на Мордор и в безчет други дела. Ако героят ви не е
готов да пожертва живота си за своята цел (дори ако тази цел е просто щастлив
живот или цел, насочена повече към реалния свят), то значи героят ви не е
достатъчно силен и трябва да поработите още над него.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Източник: http://writerswrite1.wordpress.com/2013/03/08/tolkiens-10-tips-for-creating-epic-heroes/
Улучваш :)) тъкмо сега го чета (пак) и вметките ти са много интересни.
ОтговорИзтриванеНе са мои - само преведени, но са наистина интересни, Кайти. Винаги е интересно да се надникне "зад кулисите" или "в кухнята" и да се види как нещо добро е било изградено :):):)
ОтговорИзтриванеАз знам, че не са твои - нали има линк с източник :)))
ОтговорИзтриванеПросто улучваш личния ми момент с Толкин :)
Нищо не е случайно :):):)
ОтговорИзтриване