вторник, 14 май 2013 г.

Размисли за писането от Оуен Колфър






1. Спрете да приказвате на хората за идеята си и се затворете в стаята. Останете в нея докато завършите работа само с храна за вкъщи. Писането е въпрос на вдъхновение, но има също така и много работа. Очевидно не толкова като при копаенето, но н харесва, когато учи трудно.

2. Ще продължа да пиша докато хората спрат да четат или ми се изчерпат идеите.

3. Практикувайте – пишете всеки ден, дори и да е само за десетина минути. Запомнете: нищо не е напразно. След време стилът ви ще се изглади. Упорствайте.

4. Исках да пиша откакто се помня и бях достатъчно късметлив да имам поощрението на родителите си през цялото време. Имах подкрепата и на няколко учители, които ме оценяваха добре. Спомням си няколко случая, в които работите ми бяха отличени и това подхрани решителността ми да стана писател.

5. Филмите определено оказват влияние върху стила на писане. Аз съм голям почитател на киното и екшънът е любимият ми жанр. Осъзнах, че твърде малко екшън филми са за деца, макар децата да ги харесват и реших да запълня тази празнина с книга, която се чете като екшън филм. За щастие, когато четете книгата, филмът се прожектира в главата ви сам.

6. Имам чудесен офис в задната част на къщата. Това е една бивша стара конюшня и от нея от едната страна се вижда полето, а от другата – къщата. Просто сядам там, пускам любимите си дискове на Кейт Буш и работя. Обожавам това.

7. Препоръчвам на начинаещите писатели да наблюдават. Те вече знаят, че е жизнено важно да четат и да пишат колкото е възможно повече, но често пъти хората забравят да наблюдават какво се случва през деня в обкръжението им. Точно оттам се раждат идеите. Хвърляйте по едно око на екрана на компютъра си, а другото – на света около вас.

8. Нищо не е напразно; не изхвърляйте нищо. Често среща фрустрирани млади писатели, които казват, че са стигнали толкова далеч, а не успяват да завършат книгата си. Дори ако ви се случи да не можете да използвате това, което сте написали през деня, в него сте вложили свои мисли и е възможно след време, като се върнете, да останете изненадани и да ги използвате. Пазете всичко в някоя папка. Ще ми се да бях го направил. обзалагам се, че там има поне няколко добри идеи, които бих могъл да използвам.

9. Радвам се, че съм в “Who’s who”, но за мен, най-важното е че мога да се нарека писател.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Източник: http://writers-write-creative-blog.posthaven.com/literary-birthday-14-may-eoin-colfer

Няма коментари:

Публикуване на коментар